Failų mainų poveikis muzikos pirkimui Kanadoje

Prisiminiau 2007 metų tyrimą, daryta Kanadoje. Tyrimo tikslas nustatyti, kokia įtaką p2p tinklai ir failų mainai turi muzikos industrijai ir muzikos pirkimui. Nustatyta, kad vartotojai, kurie naudoja failų mainų tinklus, vyresni nei 15 metų, atneša daugiau naudos, negu, nesinaudojantis mainų technologijomis žmonės. Analizės apibendrinime rašoma:

Anglų kalba:

„However, our analysis of the Canadian P2P file-sharing subpopulation suggests that there is a strong positive relationship between P2P file-sharing and CD purchasing. That is, among Canadians actually engaged in it, P2P file-sharing increases CD purchasing. We estimate that the effect of one additional P2P download per month is to increase music purchasing by 0.44 CDs per year (based on estimates obtained from the negative binomial model). Furthermore, we find indirect evidence of the ‘market creation’ effect of P2P file-sharing in the positive coefficient on the variable ‘Not available elsewhere’.“

Vienas parsisiųstas kūrinys iš interneto per mėnesį, preliminariais paskaičiavimais padidiną 0,44  CD pirkimą per metus.  Žinant šiuolaikinius mastus, gaunasi tikrai įspūdingi skaičiai, priskaičiavus dar naudą, kuri gaunama, kai vartotojai eina į koncertus, perka atlikėjų produkciją (puodeliai, marškinėliai ir kitos prekės)   remiant juos . Taip pat tyrimas, neanalizavo kokį poveikį failų mainai daro elektroninėje erdvėje, žinant, kad iTunes parduotuvėje, 2008 metais muzikos parduota už 1,5 milijardą dolerių (~4 mlrd. Lt.), galima teigti, kad nauda būtų dar didesne.

Tyrimas tikrai idomus, vertas skaitimo, kupinas grafiku, ir paaiškinimo iš kur tokie rodikliai gauti. Lietuvoje tokius paskaičiavimus sunku surinkti, nes lobistines organizacijos neteikia skaičių reikalingų atlikti panašaus masto analize, bet juk visi mes esame tie patys  žmonės.

1 komentaras

Komentavimo galimybė išjungta.